Home sweet home


Är hemma i Örebro och hälsar på under helgen. Det finns många saker som är trevliga med att komma hem. En sak som är extra trevlig är att det alltid finns så mycket gott att äta hemma. Frukt, glass, nötter, pepparkakor, fem olika sorters pålägg... Ja, ni fattar.
Jag får beslutsångest bara av att välja vilken av de tio brödsorterna jag vill ha till frukost.
Annat är det att leva studentliv. Man får ta vad man har helt enkelt. Jag vill exemplifiera detta med ett gammalt inlägg från min förra blogg:

"Jag är sugen på något gott, men det finns ingenting hemma hos mig som är ätbart. Min kyl är nästan alltid tom. Det är därför jag ibland låter saker vars bäst-före-datum har gått ut, stå kvar några dagar extra. De får stå där så att jag ska lura mig själv (och andra) att jag har mer mat än vad jag egentligen har. Classy.
Min vän Kalle upptäckte detta när han i morse var nära döden av hunger. Efter att ha slängt ett snabbt öga i min kyl, fällde han uppgivet kommentaren: "Jaha, jag får väl äta lite sylt och crème fraiche då..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0