Bakom lås och bom 1,5 timme

Klockan ett i natt ringde min mobil. Min pojkvän hade somnat och jag gick därför in på toaletten för att prata. Min toalettdörr vill inte alltid stänga sig ordentligt och för att få den helt stängd använde jag det pyttelilla och urgamla lås som finns och inte haspen som man ska låsa med. Det är bara det att när jag ska gå ut igen får jag inte upp låset för det har fastnat. Efter några misslyckade försök att få upp låset med de verktyg jag har på toan (mascara, hårborste och vattenskrapa) försöker jag påkalla min killes uppmärksamhet, vilket tillslut leder till att jag skriker och bankar på dörren innan jag lyckas väcka honom (här snackar vi killen som hamnar i koma när han sover).

En timme följer av desperata vrål från oss båda, samtal till allt från jourhavande låssmed (som inte svarade) till 112. Utan resultat. Låset går inte att öppna från andra sidan dörren och situationen känns alltmer hopplös.. Två av mina grannar kommer in och jag hör förslag om att sparka in dörren eller bryta upp den med kofot. Luften börjar ta slut på den yttepyttelilla toaletten, men jag oroar mig mer för kostnaderna för en ny dörr. Tillslut lossar vi på handtaget varpå jag tar min del och slår av det lilla låset. Sedan öppnas plötsligt dörren och krisen är äntligen över efter sammanlagt 1,5 timme.


Note to self: Ladda upp med proviant och verktyg på toan för framtida liknande äventyr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

godmorgon :)

2009-04-19 @ 11:30:53
URL: http://metrobloggen.se/helenasl
Postat av: Sanna

hahaha men stackare!!

2009-04-20 @ 00:07:43
Postat av: Ylvalej

det var JAG som ringde!



:D

2009-04-21 @ 12:38:37
URL: http://ylvispylvis.wordpress.com
Postat av: Faaaaaanny

Hahahaha. Det var väl en himla tur ändå att det hände där och inte i Sthlm.

"Vad är det som händer?"

2009-04-21 @ 16:54:06
Postat av: Anja

Hade det hänt i Stockholm hade jag inte tvekat en sekund att sparka upp dörren.

2009-04-23 @ 00:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0