It's a miracle!

Jag var på arbetsintervju tidigare idag och de frågade mig bland annat om vilka språk jag kan. Jag kom att tänka på när jag var omkring sex år gammal och vi var med familjen på semester i Danmark. En kväll var jag ute och lekte när en tjej i samma ålder fram och började prata. Först förstod jag inte alls vad hon sa för hon pratade ett annat språk - norska. Men efter en stund, som genom ett mirakel förstod jag vad hon sa. Jag lekte med henne hela kvällen och sa sedan stolt till min mamma:

- Mamma! Jag kan norska!


Idag kan jag förstå om mamma egentligen inte blev speciellt imponerad, men för mig var detta då ungefär lika stort som om jag idag helt plötsligt skulle förstå arabiska. När jag var sex år förstod jag inte att norska inte skiljer sig så mycket från svenska.


I övrigt var jag en mycket smart unge, ja.
.


Kommentarer
Postat av: lill-tore

Hur gick det på intervjun? Träffade du min bror?? Du vet stor-Tore!

2009-04-16 @ 14:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0