Vitast i kvarteret i år igen...



Jag har precis solat tjugo minuter. Det är ungefär vad jag klarar av.

Jag ska ta ett exempel som jag minns från när jag bodde i Örebro för ungefär två år sedan.

Ungefär såhär var det:


13.01: Jag lägger mig tillrätta på en handduk på gräsmattan utanför lägenheten.

13.02: Pressar som fan.

13.03: Börjar bli rastlös och sätter igång mp3n.

13.06: Tittar på mobilen. Nähe, det hade visst inte ringt någon.

13.07: En gammal tant kommer fram och börjar prata fast hon ser (?) att jag lyssnar på musik och inte vill prata.

13.20: Tanten går.

13.21: Uttråkningen tilltar. Läser en tidning för att få tiden att gå.

13.22: Börjar svettas ymnigt utmed ryggraden.

13.23: Får kramp i armarna av att hålla upp tidningen.

13.24: Ser en tant med rullator närma sig med ryckiga steg.

13.24: Samlar ihop mina saker och flyr in.

13.25: Slut på solning.


Ja där hör ni, jag är sämst på att sola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0