En vanlig kväll på jobbet.

Ett minne från en fredagskväll på Pressbyrån i Örebro (nej jag hängde inte där frivilligt, jag jobbbade):


Det är mycket folk i butiken. Killen längst fram i kön är minst 1,95 lång, kraftig och har tuppkam. Han luktar alkohol.

Han: Ett paket Prince tack.

Jag vill att det ska gå fort så att kön försvinner så jag ger honom snabbt det han vill ha.

Killen flinar och innan han ska gå ut ropar han:

- HAHA du sålde precis cigg till en minderårig!

Det går några minuter och kön tar aldrig slut.

Plötsligt står han där igen. Längst fram i kön och flinar. Jag minns inte vad han köpte denna gång, men plötsligt tittar han på mig och vrålar:

- NEJ JAG VILL INTE LIGGA MED DIG! SLUTA TJATA!


Synd. Han hade annars allt jag någonsin drömt om.

.


...och här kom jag osökt att tänka på Runar Söögard...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0