Jag blottar mig.


Jaha det där med att bekänna saker som jag har gjort verkade ni gilla. Fick just en jävligt bra idé! Jag skriver tre saker som jag har gjort, men bara två av dem är sanna! Ni får alltså gissa vilket av det jag inte har gjort! Kul va? Bra då kör vi!


1. Jag har klätt ut mig till kille och gått på stan.

Jag och Ellen klädde ut oss till två fjortiskillar med mössor, luvtröjor, baggyjeans, fem nummer för stora gympaskor och fejkade mustascher och drog en runda på stan. Detta resulterade bland annat i att fjortistjejer putade extra mycket med brösten när de gick förbi, ett gäng killar kollade oroväckande snett på oss och en alkis hälsade "tjenare grabbar" varpå vi svarade "tjena" med jag-är-i-målbrottet-röster av högklass.


2. Jag har klätt ut mig till gammal tant och gått på stan

Jag och en Ellen klädde ut oss till gamla tanter med lockiga peruker, stora glasögon och tantiga klänningar. Sedan "lånade" vi varsin rullator utanför ett ålderdomshem, gick upp på stan (en tiominuterssträcka som tog en timme eftersom vi var tvungna att gå i realistisk takt). Vi gick sedan omkring på stan och gjorde allt för att vara i vägen för folk och gnällde på allt och alla som kom nära. Dagen avslutades med att vi satte oss på våra rullatorer och åkte nedför den sluttande gatan mellan Stortorget och Järntorget i Örebro.


3. Jag har haft en nära-döden-upplevelse.

Jag och min syster är ute och kör bil och ska köra över en tågräls. På andra sidan rälsen är det drygt två meter fram till ett rödljus. Precis när jag kör upp på rälsen hörs det inte så trevliga varningsljudet av att bommarna ska gå ned. Framför mig står två bilar som har fått rött ljus så att jag inte kan komma fram. Jag ser tåget komma och skriker i panik. Som tur är verkar personen i bilen framför höra det (alternativt är en smula mer uppmärksam än vad jag var) och kör undan så att vi kan komma fram och därmed räddas från en säker död.


Sådär! Knock yourself out.


Kommentarer
Postat av: Ylva

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!

Nummer två har inte hänt. Än.

2009-02-20 @ 10:34:05
URL: http://ylvispylvis.wordpress.com
Postat av: Asta

Hejsan Anja. Jag hittade din blogg här. Jag hoppas du kommer tillbaka till jobbet över sommaren nu. Du gör ett bra jobb. Så tänk lite på det.



Rolig blogg du har.



Jag gissar på nr 2.



/Asta

2009-02-20 @ 13:19:50
Postat av: Anja

Asta: ALDRIG ÖVER MIN DÖDA KROPP!

2009-02-20 @ 19:49:28
Postat av: sanna

SV. vad ska ni se? jag är lite inne på det, vad tycker du?

2009-02-20 @ 20:58:18
URL: http://sannhul.blogg.se/
Postat av: Fredrik

För lätt. Tvåan ska bort. Men trean va scary!

2009-02-21 @ 11:43:00
Postat av: Ellen

Nr 2 - "en Ellen" står det. HAR DU FLEEER??!!

2009-02-22 @ 00:06:50
URL: http://ellenmolin.blogg.se/
Postat av: Sanna

jag är tyvärr redan hemma. men du kommer ju snart HEM så då ses vi jue =)

2009-02-22 @ 15:50:31
URL: http://sannhul.blogg.se/
Postat av: Ylvis

När ska du berätta om rondellhändelsen? ;)

2009-02-22 @ 20:03:45
URL: http://ylvispylvis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0