Jag har kysst Mikael Persbrandt.


Tre sanningar ni kanske inte visste om mig:

1. Jag har stannat ett pendeltåg för att jag var kissnödig. Jag sitter på pendeltåget till Gotland och är sprängande kissnödig,. Det är en kvart kvar tills vi är framme och det finns ingen toalett på pendeln. Jag sliter tag i konduktören och väser hotfullt att om inte jag får kissa nu kommer jag att kissa ner sätet. Han rusar upprört iväg och kommer tillbaka efter några sekunder:

- Egentligen stannar vi bara 20 sekunder vid varje station, men jag har pratat med föraren och han stannar två minuter vid nästa station för din skull så då rusar du ut och kissar!

Sagt och gjort. Det ska också sägas att det inte fanns en buske att gömma sig bakom så långt ögat kunde nå. Bilden ovan visar ungefär hur samtliga personer på pendeln reagerade på min lilla uppvisning.

2. Jag körde en stadsbuss när jag var 14 år.
Jag kliver på en buss som är tom och komikern till busschaufför skämtar om att jag får välja vilken plats jag vill, förutom hans knä.

- Ja men då vill jag köra bussen, svarar jag.

Busschauffören hoppar glatt undan från sin plats. Jag sätter mig ner och han instruerar hur jag ska göra för att starta bussen. Vad han kanske inte räknat med är att jag faktiskt startar bussen och ställer mig på gasen så att bussen rivstartar.

- STOOOOOPP!, vrålar chauffören.


3. Jag blev utslängd från vilan på dagis.
Jag ansåg att hela grejen med att vila var överskattat och gjorde därför roligare saker än att just vila. Till slut blev jag utsläpad från rummet. En bedrift att sätta på CV:t. Jag vet.


Ridå.




Rubriken har inget med inlägget att göra. Inte är det sant heller.


Kommentarer
Postat av: Ylva

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhaahahahahaha!

Vilan, bästa stunden på hela dagen ju. :D

2009-02-16 @ 16:21:29
URL: http://ylvispylvis.wordpress.com
Postat av: Fredrik

...I'm NOT surprised! Stackars konduktör/busschaufför/dagisfröken. Du lär ju förkortat deras liv med ett par år. How does it feel on your consience?

2009-02-16 @ 20:08:17
Postat av: Zandra

Anja, du är ju för rolig helt enkelt!

2009-02-17 @ 12:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0