Nyårslöftet

Mitt nyårslöfte i år är att jag ska ta tag i saker direkt istället för att lägga dem på hyllan, vilket jag är något av en expert på. Just nu behöver jag bland annat sätta upp en kökslampa så att jag ser vad jag lagar för mat.

Diskuterade problemet med pappa på msn:

Anja säger:

Jag ska sätta upp en lampa i taket i köket. Har en kontakt i taket och en lampskärm. Hur gör jag?

K Anders säger:

Då behöver du ett fäste som sätts fast i skärmen med en "skruvfläns" som du kan skruva fast lampan i och dessutom i andra ändan av fästet en jordad sladd. Dessutom ska det vara en avlastare som gör att det inte går att dra ut trådarna för hand. Sist behöver du en takkrok (om det inte finns redan) och en hängare (vit).

Anja säger:
You lost me at "skruvfläns"...


Vem behöver se vad man lagar för mat egentligen? Det är väl mycket roligare med överraskningar...?


Kommentarer
Postat av: Sanna

haha har du gjort dumhets testet på min sida ;)

2009-01-03 @ 19:20:05
URL: http://sannhul.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag behöver se, det behövs en lampa där! =) Kyss

2009-01-03 @ 22:42:12
Postat av: Ellen

My Looove =D

2009-01-04 @ 21:29:32
URL: http://ellenmolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0