Underhållande män (man)



Har precis roat mig med att läsa frågor och svar från Expressens "Manspanelen". Varje vecka svarar Robert Aschberg, Leif GW Persson Paolo Roberto och Pigge Werkelin på frågor om relationer.

Min första tanke är att vem fan bryr sig om vad Pigge (han som blev känd tack vare Tsunamin) tycker? Men snart upptäcker jag att det är ganska underhållande att läsa denna spalt trots allt, tack vare en enda person: Leif GW Persson.


Utdrag:

Jag är 39 och min man 38. Vi träffades för 15 år sen. Vi har tre underbara barn tillsammans. Han är snäll och jag älskar honom. Jag skulle inte klara mig utan honom, men han är omogen på många sätt. Bland annat umgås han mest med killar som är runt 20. Han följer med dem ut på krogen och bjuder hem dem.
Han måste alltid dricka på helgerna, vilket leder till att vi aldrig hittar på något tillsammans. Om barnen vill gå på bio är det alltid jag som får ta hand om detta.
Han blir en annan person när han dricker och den personen gillar inte jag, vilket jag även sagt ett flertal gånger. Ändå vill jag stanna och få det att funka.
Min man ger mig inte heller någon ömhet. När det gäller sex är det bara pang på, inget förspel eller efterspel. Jag får ofta komplimanger och uppmärksamhet av andra män vilket har gjort att jag många gånger varit nära att vara otrogen.
Jag längtar efter ömhet och närhet. Jag vet inte vad jag ska göra eller hur länge jag ska orka hålla ut. Har ni killar några bra råd till mig?


Leif GW svarar:
Snäll? Omogen och mer än lovligt korkad kanske är en mer träffande beskrivning.
Byt ut fanskapet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0