Föräldrar och deras jävla ungar

Hur kommer det sig att människor som fått barn alltid tror att alla andra är intresserade av allt som har med deras barn att göra? En bekant till mig - som jag träffar högst två gånger per år - fick barn för ca 1,5 år sedan. Häromdagen fick jag ett mail från henne, vilket var det första jag hört från henne på över ett halvår. Mailet inleddes på följande sätt:


"Hej! Hur är det? Vi mår bra, Hildur* har blivit stor, 82 cm, pratar ca 40 ord..."


Som svar på det skrev jag:


"Hej! Allt är bara bra med mig, Jag är fortfarande kvar i Jönköping, har ett år kvar efter sommaren. Är tillsammans med Gustaf, han är ca 183 cm lång och pratar ca 500 ord. I minuten."


Jag utgår ju från att det är helt i sin ordning i hennes värld att man alltid inleder beskrivningen av andra med att berätta hur långa de är och hur många ord de kan.




* Namnet Hildur är fingerat. Hennes riktiga namn är Nathalie.
.


Kommentarer
Postat av: Zandra

precis så är en del med barn, inte klokt faktiskt

2009-06-20 @ 11:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0