Eller var hon bara ärlig...?

Kom just att tänka på en jobbsituation (det händer inte alltför sällan som ni kanske har märkt):

En tjej som ser ut att vara i ungefär samma ålder kommer fram och handlar. Hon verkar trevlig. En vanlig tjej.
Jag: Det blir tjugo kronor.
Tjejen: DITT JÄVLA AS! DIN JÄVLA HORA!
Hon fortsätter skrika en stund innan hon plötsligt tittar på mig och säger med normal röst:
- Tjugo kronor sa du?
Jag: Ee… ja…
Hon fortsätter skrika, betalar och går.
Jag trodde först att jag var med i Dolda kameran eller något, men insåg senare att tjejen förmodligen hade Tourettes syndrom.

Jag kan - tro det eller ej - också känna för att ösa skit över folk (läs kunder) ibland. Men gör det inte för att jag skulle förmodligen få sparken på två röda... 

...MEN om jag får en släng av Tourettes lite då och då när jag jobbar, så kan jag härja fritt och sedan skylla allt på sjukdomen! Det borde chefen kunna ha överseende med kan jag tycka.



Låt det komma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0