Jag behöver tvångsvård

Efter förra helgens misslyckande av godisstopp har jag den här veckan gjort ett seriöst försök.

Måndag: Åt ingenting onödigt! Vad jag minns. I am fekking proud!
Tisdag: Traditionsenlig ”Desperate Housewifeskväll” med tjejerna. Jag tog inte med mig någonting ätbart att bjuda på (Kände mig nyttig. Och snål). Petra hade köpt godis för tio personer. Anna tog med Ballerinakex och Mimmi kom med en stor chokladkaka. Jag åt dock bara av ballerinakexen. Och en chokladbit. Ni kan ju inte säga att jag inte försökte i alla fall!
Onsdag: Jag tog med frukt till skolan. Obs nyttigt! 
Fredrik hade dock med sig en chokladkaka.
Som jag okontrollerat kastade mig över.
Torsdag: Julfika hos Melissa. Bara pepparkakor, lussebullar och Cola light. Och chips.
Fredag: Myser med killen. Han överraskar med att ha köpt chips och choklad.
Lördag: Trerätters middag med Anna och Petra som avslutas med Pannacotta OCH en skål godis.
Söndag: So far so good. Ikväll ska jag dock på bio. Godispåse är ju i stort sett obligatoriskt.

Slutsats:

  1. Jag har ingen som helst karaktär.
  2. Det är ett under att jag inte är ett riktigt fetto.
  3. Eventuellt behöver jag söka hjälp.
  4. Förväntar mig ett samtal från Anna Skipper any minute now.
  5. Nästa vecka ska jag enbart äta sallad morgon, middag och kväll.
  6. Jag överdrev punkt nummer fem.

Kommentarer
Postat av: Din snygga syrra

Jag skulle vilja skrika "TJOCKIS!"... men vad är jag då? ;)



Här har det för övrigt tryckts chokladbollar. mm-mm-MMMMM!

2009-11-15 @ 22:06:42
Postat av: em

Haha du är för go. Som en ko. Mör och fin. (Torr humor är en bieffekt av att skriva kandidatuppsats)

2009-11-17 @ 11:25:39
URL: http://kidofthee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0