Varför se nåt kul när man kan se nåt tråkigt?

Fredag kväll och TV-utbudet har aldrig varit sämre. Jag föreslår i ett svagt ögonblick att jag och pojkvännen ska se någon dokumentär på SVT Play.

Jag: Men jag vill se någon underhållande dokumentär i så fall!
Pojkvän: Okej.
Vi kollar igenom listan över dokumentärer.
Jag: "Flator, bögar och hederskultur i Sverige", kanske?
Pojkvännen: Nej. Varför inte ”Madoff-affären” eller ”Världen enligt Gazprom”?
Jag: Varför vill du bara se tråkiga (läs allmänbildande) dokumentärer när jag vill se något roligt?!

Det visar sig att endast fyra av dokumentärerna i listan går att se i SVT Play så jag går surt med på att se ”Terrorns röster”. Efter tio minuter tittar jag på min pojkvän. Han har somnat!
Nu förstår jag tanken bakom hans förstahandsval av dokumentärer. Ju tråkigare dokumentär, desto snabbare somnar man ifrån skiten…
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0