Big plans.

Jag ramlade in på en modeblogg där tjejen hade skrivit om sina planer för helgen:

Fredag: Shoppa.
Lördag: Shoppa.
Söndag: Shoppa.

Jag vill ju inte vara sämre, så här kommer nu mitt späckade schema:

Fredag: Jobba
Lördag: Jobba
Söndag: Jobba

Jag säger inte att det inte kommer att bli kul. Jag träffar massor med spännande människor på jobbet. Följande exempel är bara ett av tusentals:

En gubbe med rödsprängt ansikte, gul neonväst (sån där som barn på dagis har) och en fullastad kundvagn dundrar in i butiken. Han går till bordet som löper längs med ett av fönstren och börjar rada upp saker ur sin vagn: en hög porrtidningar, en osthyvel, en hammare och så vidare.
Efter en stund går han fram till kassan. Han stinker alkohol.

Gubben: Tjugo råa korvar!
Jag: Tjugo stycken? Vill du verkligen ha rå korv?
Gubben: Ja för helvete!
Jag: Okej. Det blir 360 kronor.
Gubben: Du kan göra i ordning dem så länge.
Jag lägger upp en korv medan gubben lägger upp pengar. Han tar korven och biter i den.
Gubben: VAD I HELVETE! DEN ÄR JU KALL!
Jag: Ja, råa korvar brukar vara kalla.

Gubben kastar korven mot mig, men missar. Jag skriker åt honom och i nästa sekund rusar han i ilska ut ur butiken. Jag sopar snabbt ner hans tillhörigheter (eller ja…) i kundvagnen och skjuter ut den i gatan.

Vad är väl en shoppingdag på stan när man kan ha så spännande på Pressbyrån?


Kommentarer
Postat av: Ylvis

hahahaha.. ;P



petalade han inte för korven?!

2009-09-22 @ 12:08:02
Postat av: Anonym

hahaha, wtf=) i jönköping el ö-o?

2009-09-22 @ 20:54:20
Postat av: Ellen

Hahahahahaha du borde skriva en bok om alla pressbyrån-moments

2009-09-22 @ 21:24:01
URL: http://ellenmolin.blogg.se/
Postat av: Anja

Anonym: Det var i Örebro. Han är en av de mer "kända" alkisarna. Tror att de flesta brukar referera till honom som "han med reflexvästen".

2009-09-23 @ 13:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0