Såret.

För er som inte vet har Alex Schulman fått en liten dotter och i senaste inlägget på sin blogg diskuterar han vad man egentligen ska kalla det kvinnliga könsorganet eftersom vissa allmänt kända omskrivningar för detta verkligen inte passar för en liten bebis.

Jag läser kommentarerna på detta inlägg och fascineras av att folk ska hålla på och gagga så med just det ordet. Lyssna på de här förslagen från Schulmans läsare:

”Kissilutten. Det har jag alltid kallat den och förkortat blir det helt enkelt: Lutten”
”PULLERUTTA! Ett fantastiskt ord om jag får säga det själv :-)”
”Såret är ett bra ord att använda för det kvinnliga könet”

Kissilutten och pulleruttan? Kommentarer känns överflödiga. Såret?! Jo det verkar ju hälsosamt. Kul när den lilla tjejen går på dagis och någon kille säger till henne att ”jag har ett sår” och visar sitt skavsår eller något.
Snacka om total förvirring.



Bilden har ingenting med inlägget att göra, tänker ni.
Nej kanske inte. Ni kanske hellre hade sett ett "sår" här?


Kommentarer
Postat av: Ylvaaaaaaaaa

Ser du något sår Karin?!



Inte jag heller...

2009-09-03 @ 22:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0