Kids, don't try this at home

När jag var liten brukade jag leka med en tjej som hette (heter) Hanna. Den där Hanna hade nån kompis som lärde henne det ena och det andra om sex som Hanna sedan delade med sig av till mig. En dag hade hon och kompisen ringt till Heta linjen, ni vet? Ja det gör ni. Hur som helst tyckte nu Hanna att hon och jag skulle ringa dit. Eller rättare sagt att jag skulle ringa. Hon instruerade mig noga innan vad som skulle hända. En massa killar skulle säga ”hallå” i luren och sen var det bara att prata.

- Sen kommer killen säkert fråga dig om du är kåt, sa Hanna. Vet du vad det betyder?
- Nej.
- Det betyder ”Är du med barn”, förklarade Hanna allvarligt.
Sedan ringde jag. Jag, åtta år gammal. Hanna, ett år yngre.
- Hallå, haaallååå, hördes ett antal manliga röster i luren.
- Hallå!, pep jag.
- Hej, sa en kille.
- Hej!
- Hur gammal är du?, frågade han och jag tror han sa att han var 25.
- Gissa, fnissade jag.
- Femton kanske?
- Ja!, sa jag. Asnöjd.
- Är du kåt då?, frågade killen och jag tackade tyst Hanna som hade förklarat detta för mig innan.
- NEJ!
- Men du kan bli…

...och där slängde jag på luren. Herregud, jag var ju åtta år! Jag ville väl fan inte bli med barn heller! Jag visste inte hur det skulle gå tilll rent praktiskt genom luren - jag visste nog knappt hur det gick till över huvud taget - men jag visste att jag inte ville det i alla fall.

Det där trodde jag förresten på till...högstadiet kanske?

 

 


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ajdå förkylningar är aldrig roliga! :( Jodå det är bara bra här. :)

2010-04-15 @ 00:56:50
URL: http://tobbees.com
Postat av: Per

Hahaha.. Sjukt kul historia! =)

2010-04-15 @ 07:33:23
URL: http://kv07australia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0