Jag bröt mot lagen igår


Igår begick jag ett fruktansvärt brott. Åtminstone 50 personer såg mig göra det oförlåtliga.


Jag ställde mig till vänster i en rulltrappa i Stockholm.

 

 

För den som inte är insatt är det nämligen så att det är kutym att ställa sig till höger i rulltrappan i Stockholm. Råkar du stå så mycket som tio cm för långt ut till vänster bestraffas du genast med en knuff i sidan och ett irriterat stön från personen som vill springa förbi ledet på vänster sida.

Igår kväll kom jag helt enkelt från fel håll när jag klev på rullbandet och fick inte plats till höger.

Mannen till höger om mig granskade mig länge upp och ner och tycktes fundera över om jag var efterbliven. Plötsligt sköt han ut huvudet och sneglade uppåt framför mig för att se om det möjligtvis kunde vara någonting i vägen som kunde förklara mitt beteende. Sedan stirrade han på mig igen.

Jag tycker han ska vara tacksam.

Jag menar, där fick han ju något att diskutera på fikarasten i åtminstone en vecka framåt!


Kommentarer
Postat av: Per

I Melbourne ska man stå på vänster sida och gå på höger! Jag har ännu inte riktigt vant mig :P

2010-08-21 @ 04:19:22
URL: http://kv07australia.wordpress.com
Postat av: Anja

Förstår det!

2010-08-22 @ 22:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0