Swebus – vi har allt du INTE vill ha

Välkommen till Swebus!
- Vi erbjuder 30x30 cm stenhårda platser med extra trångt utrymme för benen vilket försvinner helt när personen framför fäller bak sitt säte.
- Vill du sitta själv? Glöm det. Då alternativen till oss är som gott obefintliga kan vi garantera att vi alltid har fullt till bristningsgränsen.
- Valmöjlighet till att förboka en särskild plats på bussen? HAHAHA!
- Internet, uttag för dator och andra faciliteter? Eh. Va?

Förresten. Vi är dyra också.



Och såhär härligt var det igår på Swebus 20:00 från Jönköping till Stockholm:


Trehundrafemtio kronor fattigare klev jag på Swebus med en härlig bussresa på fyra nätta timmar framför mig. Då de flesta platser redan var upptagna  var den enda kvarvarande fönsterplatsen en där Swebus valt att placera en stor klisterskylt som tänkte hela rutan. Hello åksjuka.
Upptäcker att Swebus A/C för en gångs skull tycks fungera. Alltid något!

En minut senare kliver killen med andedräkten från helvetet på och söker genom bussen tills han hittar mig.

Tre killar, ca 20-25 år, placerar sig längst bak och höjer kvalitén på resan ytterligare ett snäpp genom att köra samma låt på repeat, högt, röka på toaletten samt att prata. Jättehögt.

Konversationerna var i alla fall spännande:
- Men asså fattaru, fattaru? Hoooorunge. Sätt på högtalaren så jag får höra vad hon säger. Jävla hora, jag vill inte snacka med henne fattaru?!

Swebus, ni borde betala mig för att åka med er.


Kommentarer
Postat av: Turk

HAHAHAHAHA!



SF.

2010-09-01 @ 14:09:45
URL: http://källstedt.se/blog/
Postat av: em

Ajabaja Swebus! Bus4you är billigare när jag jämfört- vad hände där liksom?



Roligt att ses sist!

2010-09-02 @ 13:51:03
URL: http://kidofthee.blogspot.com
Postat av: Anja

Em: Precis och de är ju som natt och dag. Men självklart var bus4you fullbokat sen länge...



Ja jättekul att ses, hoppas det blir snart igen! =)

2010-09-02 @ 19:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0