Swing it

Nu är det dags att vakna upp ur julens matkoma. Hur var din julafton? Här åt vi mat som om vi vore bulimiker och spelade, enligt tradition, spel större delen av kvällen. Frågesport, givetvis. I den här familjen finns det inget som heter ”familjespel”; här handlar det om att krossa varandra i vem som vet mest. Det blir ju rätt komiskt ibland när någon svarar åt helvete fel. Jag fick till exempel frågan om vilket svenskt festrelaterat ord som är lånat från engelskan och betyder ”blanda sig”.
- Ja det måste ju vara när man byter partner…SWINGERS!, utbrister jag efter noll sekunders betänketid.

Det var kanske fel enligt facit, men där fick allt min familj sig en funderare på vad för slags fester jag brukar gå på egentligen...


Kommentarer
Postat av: Sillen

aaahahahahaha :D

2010-12-28 @ 21:15:11
Postat av: Irene

Nä,dom vet nog huru ä!

2010-12-29 @ 19:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0