Vårdcentralen rekommenderade överdos

I somras var jag på Vårdcentralen för att min högerhand plötsligt hade svullnat upp till nästan sin dubbla storlek:


Ser ni, den blev tjock och len som en barnhand! Eller en tjockis hand om ni så vill. Alla ådror försvann.

När jag satt där i Vårdcentralens väntrum kom en gammal tant stapplandes och ropade mitt namn.
”Varför ropar den där förvirrade gamla tanten mitt namn?”, hann jag tänka innan jag insåg att det var tanten som skulle undersöka min hand.
Hon tittade på min hand, frågade tre gånger om den kliade och två gånger ”vilken hand var det nu igen?”.
Sedan skrev hon ut en burk med antibiotika. På anvisningarna hade hon skrivit ”3 tabletter 2 gånger dagligen i 2 dagar, därefter 2 tabletter 2 gånger dagligen i 3 dagar och slutligen 23 tabletter 2 gånger dagligen i 2 dagar".

23?!



Jag svalde dem med alkohol.


Kommentarer
Postat av: Zandra

hahaha "jag svalde dom med alkohol"

2010-12-03 @ 13:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0