Kåt på tunnelbanan

Nu har jag ju klagat en del på SL, så det kanske är på sin plats att ge dem cred för nånting också.

Sent i lördags kväll hoppade jag på ett överfullt tunnelbanetåg, efter att självklart först ha fått vänta länge pga av kraftiga förseningar. De måste ju svettas ordentligt på SL nu, stackarna. De har ju säkert bastuvarmt varmt inne på kontoret nu när det är så svinkallt ute menar jag.

Hur som helst. Jag står inklämd mellan fyra män i vagnen. Plötsligt känner jag en hand som vandrar uppåt på ena låret. Jag slår undan handen samtidigt som jag skriker upprört. Ägaren till handen, som står framför mig med ryggen åt mitt håll, viftar nonchalant med den gamla ådriga näven och muttrar högt. Samtidigt stannar tåget och gubben hoppar av.

Vad var det jag skulle credda SL för nu igen? Jo, just det. Om man som tjej är lite allmänt småsugen så är det ett ypperligt tillfälle att ta i akt när man står inklämd mellan kåta gubbar på tunnelbanan. Nu råkade jag ju (konstigt nog) inte vara så sugen just i lördags, men jag vet definitivt var jag ska gå nästa gång!

Note to self: Bär kjol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0