Döden på en pinne

Bostadssökandet fortsätter… Var precis och tittade på ett möblerat rum. När tanten som hyrde ut rummet öppnade dörren dök hennes feta katter fram och lukten av kattpiss slog mig i ansiktet. Rummet var spartanskt möblerat med en 90-säng och ett dubbelt så stort skrivbord. På skrivbordet stod en kastrull, en tallrik, ett glas samt en kokplatta. Där skulle jag tydligen både laga och äta maten, för hon ville inte ha nåt spring i köket. Diska skulle jag göra i handfatet på den egna toaletten. Ingen egen dusch så om jag inte ville bada i handfatet var jag tvungen att duscha i hennes badrum där kattsanden från kattlådan låg som en matta över golvet...

Jag tog det utan att blinka.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Fanns det några kläder på sängen?

2010-01-12 @ 22:28:52
URL: http://sylvasst.wordpress.com
Postat av: Anja

Näe. Snåååljåååp!

2010-01-13 @ 13:51:43
Postat av: Tore!

Det slår ju Berits skrivbord med hästlängder. Där fick man ju inte lägga något överhuvudtaget och tänk, nu kan du till och med laga mat på det! Status!

2010-01-13 @ 18:54:31
Postat av: Anonym

underbart bara tag rummet!

2010-01-13 @ 21:38:47
Postat av: Grazynia

Dett hade jak takit! Dett låta bra!

2010-01-14 @ 06:23:24
Postat av: Tanten AKA Joakim

Tråkigt att du ratade mitt rum Anja. Hade vart kul om du bodde här. Men sååååå farligt var det väl inte med kattsanden? Själv tycker jag den tillför lite ökenkänsla.

2010-01-14 @ 20:23:32
Postat av: Zandra

Men det låter ju som ett toppenboende. Verkligen. Att hitta nånstans att bo i den där stan är ju galet. Jag har fortfarande mardrömmar om lghen i Kärrtorp...

2010-01-15 @ 22:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0