Jag har begått en dödssynd

Jag har sedan två månader tillbaka begått ett av de värsta brott en tjej kan begå enligt alla religiösa skrifter. Tjejtidningar alltså.

För två månader sedan tog min flaska med rengöring för huden slut. Det första jag gjorde var inte att i ren panik springa och köpa en ny (det här är förmodligen något jag borde få kognitiv behandlingsterapi för, jag vet).

Jag tänkte köpa en ny. Självklart. Som tjej vet jag ju att jag behöver en jävla massa produkter. Men de är svindyra och därför har jag begått en dödssynd.

- Vad i helvete har hon gjort?!, undrar säkert många av er nu och känner er nästan lite förlamade av ångest.

Jo det ska jag tala om. Jag har tvättat ansiktet med tvål och vatten.

 

 

Nej, jag skojar inte. Efteråt har jag naturligtvis kletat in ansiktet med en halv burk fuktkräm med extra mycket antirynkmedel. Att bli rynkig är ju det värsta som kan hända en tjej. Det har man ju lärt sig.

Igår var jag, i egenskap av frilansjournalist, på Hälsomässan i Stockholm. Där passade jag på att göra en så kallad hudanalys. Jag fick sticka in huvudet i en låda med ultraviolett ljus och så talade en expert om för mig alla fel jag hade med huden. Efteråt frågade hon ”Du rengör väl inte ansiktet med tvål och vatten?”. ”Näe”, svarade jag och jag flinade inombords. ”Nej, för då hade jag sett det. Då hade du varit torr som fnöske i ansiktet”, sa experten nöjt.

Därefter gav hon mig rengöringsprodukter för ett värde på över 1500 kronor. Så nu kan ni alla som hållit andan av förskräckelse andas ut. Nu går livet tillbaka till det normala. Ja i alla fall tills rengöringsprodukterna tar slut nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Ylvispylvis

Aaaaaaaahahahshahahahaha!

2010-11-15 @ 00:27:49
URL: http://källstedt.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0