Lat? Nej nej nej! Påhittig!

Jag har aldrig träffat någon som är som min kille...när det kommer till att hitta på saker för att slippa diska. Hellre än att diska uppfinner han nämligen alla möjliga och omöjliga saker som kan ersätta exempelvis en sked eller ett glas. Ni kanske minns detta inlägg? För mig var det en alldeles vanlig morgon hemma hos honom.

I morse hörde jag honom svära från köket.
Jag: Vad är det?
Han: Det finns inga rena skålar!
Jag: Vad ska du med en skål till?
Han: Jag måste ha något att dricka ur och det finns inga rena glas!

...

Förut gjorde han i ordning en skål (som jag diskat) med glass till mig.
Jag: Varför ligger det ett DECILITERMÅTT i min glass?!
Han: Det finns inga rena skedar.

Självklart. Dumt av mig att fråga.

 

 

Obs, det är inte decilitermåttet på bilden som beskrivs i inlägget.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha :D

2010-11-01 @ 21:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0