Amputerad tå

Jag har gått med ett ordentligt jävla nageltrång en tid nu. Nästan tio månader närmare bestämt.

Tänk er att varje dag ha en konstant smärta i halva stortån. Känns lite som om nån skär med kniv i tån för varje steg man tar och varje gång man råkar sparka i nånting (vilket man såklart gör hela tiden) är en nära döden upplevelse. ÄNDÅ har jag inte gått till läkaren. Sanningen är att jag har lite lätt fobi för allt som har med läkare att göra.

Men så idag gjorde jag det plötsligt. Jag gick till Vårdcentralen.

Och nu sitter jag här med amputerad tå.



Okej, jag överdrev kanske en smula – men jag är i alla fall en halv tånagel fattigare. Läkaren klippte nämligen av halva nageln genom att trycka in en liten sax under den och klippa sig låååångsamt ner mot nagelbandet. Sedan tog han fram en tång och drog bort ena halvan.

Min syster kom förut med de uppmuntrande orden:
”Du kommer få göra om det en gång till vettu. Det fick min kompis som hade nageltrång”.

Mm. Eller så struntar jag i att gå till Vårdcentralen igen och kör på nageltrång resten av livet.
Jag får se lite.

 

 


Anjas nageltrångsskola - så får du bästa nageltrånget:
1. Gå i ett par riktigt trånga skor. Gärna varje dag i flera månader.
2. När en tå har börjat göra riktigt ont, klipp ner nagelns kanter på den jäveln - då kan nageln lättare växa in i skinnet.
3. Gå INTE till Vårdcentralen förrän tån är riktigt jävla svullen och såret ordentligt infekterat!

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Micke

Jo lite ont kan de ju göra.

2010-09-15 @ 08:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0