Det tragiska i det

Satt på tåget förut och smsade. Då min mobil är på reklamation har jag lånat en mobil. Det är en mobil av äldre modell - en sån där med antenn. Jag har en iPhone också, men det är min jobbmobil och den därför behövde jag ytterligare en mobil för mitt privata sim-kort.
Jag sitter alltså och smsar med den gamla mobilen och ser att mannen bredvid tittar. Förmodligen är han förundrad över att sådana gamla mobiler fortfarande existerar. Framför allt undrar han nog hur det kommer sig att en så pass ung tjej har en sådan mobil som man annars bara ser på Antikrundan nu för tiden.

Jag känner mig plötsligt tvungen att bevisa att jag minsann inte är helt efter i teknikens utveckling - och plockar fram min iPhone. Notera att jag alltså inte tar fram den för att jag egentligen tänkt använda den, utan enbart för att jag tydligen bryr mig om vad mannnen bredvid mig får för uppfattning av mig beroende på vilken mobil jag har.

Det tragiska i det.




Kommentarer
Postat av: Mormor

:D

2010-09-27 @ 11:20:31
Postat av: Anonym

Du är sjukt lik Janel Moloney

2010-09-27 @ 19:13:18
Postat av: Henrick

Kanske han trode du va en fjortis? Du serju veldit barnsli ut!

2010-09-27 @ 21:49:46
Postat av: Anja

Ja det kan du ha rätt i "Henrick". Jag skyller allt på mina gener.

2010-09-29 @ 07:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0