TOUCHÉ

I somras var jag och skulle spela minigolf med syrran och pappa. Prislistan visade att barnpriset gällde för barn upp till 14 år. Resten betalade fullpris.
- Och alla är över fjorton?, frågade gubben i kiosken allvarligt och tittade på mig.

?

Häromdagen gick jag förbi en liten kille i tioårsåldern just när han tappade en tjugolapp utan att märka det. Jag ropade på honom och när jag gav honom pengarna dök hans mamma (?) upp och sa:
- Vilken tuuuuur va Oskar, att det finns så snälla tanter!

???


Jag borde ha tagit tjugan och sprungit...


Men det kanske inte är så dumt egentligen? Att se ut som fjorton och sjuttio på samma gång menar jag. Jag kan ju betala barnpris överallt! Och vill jag resa lite extra bekvämt så beställer jag bara färdtjänst.


Sweet.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Het bild

2010-09-16 @ 13:30:25
Postat av: Jokko

Inte bara barnpris, utan även pensionärsrabatt. Slutsats: Du får allt billigare - alltid.

2010-09-19 @ 23:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0