Han är ganska vidrig men jävligt snäll!

Jag hittade min gamla dagbok i föräldrahemmet. Den handlar till nittio procent om killar. I tredje klass har jag exempelvis gjort en lista där jag har satt en till fem stjärnor på de killar som jag gillade. Eller gillade och gillade. Jag hade rätt så låga krav på den tiden i så fall, om man får tro de parametrar jag har rankat killarna utifrån: snygg, snäll och snuskig.

SNUSKIG?!

Den killen som har fått flest stjärnor under ”snygg” har även har även blivit rankad som den snuskigaste av dem alla. Jag undrar vad snuskig innebär för en nioåring? Jag har ett starkt minne av att killen i fråga en gång oblygt petade i näsan framför mig och stolt visade upp sitt fynd. Undrar om det är vad jag syftar på? Jag verkar ju inte ha tyckt att det gjorde honom mindre attraktiv i alla fall. Men det är klart, det är ju en del man får blunda för om det viktigaste är att killen är snygg och snäll...

 


Kommentarer
Postat av: emmi

Intressant ordval. Snuskig betydde nog inte samma för 10-20 år sedan som det gör idag...



Jag ska bli sambo i Linköping!

2011-04-20 @ 19:26:55
URL: http://kidofthee.blogspot.com
Postat av: Anja

Tur det :)

Vad roligt!

2011-04-22 @ 10:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0