I had the time of my life...

Jag sitter i mitt rum (som jag hyr av en tant) och funderar lite över boenden jag har haft i mitt liv. Det har blivit några stycken, av varierande kvalitet. Tänkte bjussa på ett litet urval:

* Jag har bott i källarplan i en studentkorridor där mitt rum hade heltäckningsmatta och lampan lös med ett inbjudande grönt ljus. Jag grät första natten i det rummet.

* Efter någon månad flyttade jag tre våningar upp i samma hus och delade korridor, kök och toalett med, bland andra, en kille som varken duschade eller tvättade sina kläder en enda gång under det halvår vi båda bodde där.

* Jag har bott i ett hyreshus där jag drog ned medelåldern med ungefär hundra år. En av grannarna bjöd in mig för att visa upp alla dukar hon virkat samt alla tusentals piller i hennes medicinlåda.

* Jag har varit inneboende hos en 30-åring som rökte inomhus och förbjöd mig att använda vardagsrummet och tvättmaskinen. En söndagskväll tyckte hon att det var en bra idé att ha fest. Hela natten. Vid sju-tiden på måndagsmorgonen klev jag in i köket för att göra frukost innan jobbet. Vid köksbordet satt en okänd kille klädd i linne som drack öl och spände sina tribaltatueringar. God morgon.

Home crappy home, som man brukar säga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha! Fan vad vidrigt med han i korridoren.

2011-04-22 @ 11:18:37
Postat av: Anonym

Glöm inte det härliga blåa instängda sovrummet,den italienska utbytesstudenten som såg ut som en karaktär i andra avenyn, den galna juridiktanten och en matgalen rumskompis som gick och lade sig klockan åtta varje kväll ;)

2011-04-22 @ 21:21:16
Postat av: Anja

Hahahaha! Jag glömde faktiskt den biten när jag skrev inlägget! Men du har så rätt min vän, det givetvis ett av de absolut härligaste boendena jag har haft!

2011-04-22 @ 23:12:56
Postat av: M.S

haha stackars babe! Gula villan va inte så dålig då... hehe

Förresten så e du jätte fin på bloggens framsida, där du håller ett spö...

2011-04-24 @ 15:56:48
Postat av: Anja

Haha, Gula villan är ju de första två!

2011-04-24 @ 17:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0