Lite vänsterprassel, någon?

Runt halv tolv igår kväll hade tristessen precis slagit till när jag såg den, annonsen. Det var en annons för en dejtingsida och i vanliga fall skulle jag ha gäspat och surfat vidare. Men denna hade en undertext som fångade min uppmärksamhet: ”Dejting för gifta och sambos. Gör ditt liv levande – ha en affär”. En dejtingsida som uppmanar till otrohet? Intressant.

Men hur många sitter seriöst på den här sidan och letar efter någon att ha en liten affär med?!

Jag skapar snabbt en profil: Linda28. En uttråkad och gift småbarnsmamma.
”Vilken typ av relation söker du? - Kortvarigt, långvarigt, webbflirt/erotisk chatt eller Allt som ger mig spänning”. Väljer det sista. Man måste också svara på vad man ha för sexlust. Det vill säga från normal till mycket hög. Låg finns inte som alternativ. Någon bild laddar jag inte upp, men det har ingen betydelse ska det visa sig.
Fem sekunder efter att jag loggat in har min bildlösa profil redan haft åtta besökare. En 47-åring har rankat mig som ”favorit”. En 45-åring, en 41-åring, en 33-åring och en 28-åring har skickat ”flirtar”. Jag skickar genast flirtar tillbaka till samtliga. Det är ungefär som att ”poka” någon på Facebook.

Strax kommer det första meddelandet. Det är 41-årige Peter som skriver. Jag går in på hans profil. Han har en profilbild, men har suddat ut ansiktet. I informationen står det bland annat att han tänder tänder på: blyghet, att skippa kondomen, skolflickeuniform och ”en hemlig mötesplats".
Peter är gift. Men han söker ”lite pirr och krydda till sexlivet”.

Hinner inte ens svara innan nästa meddelande kommer, från en annan man i 40-årsåldern. Han har sambo och barn men ”vill främst inte sabba något hemma då jag har familj. Dåligt med sex hemma efter trasslig födsel, hon har ont efter några stygn och vill inte kåta upp mig som förr”.

Vilken sugga va?

Man 38 år skriver "Mums ;-)". Jag frågar om han är gift. ”Ja sen 99. Uh låter länge, men hållt ihop sedan 89. Då va du sex år??”
Duktig idiot. Och här sitter du nu, beredd att kasta bort 22 år på denna kvinna som var sex år när du och din fru träffades.

Efter att ha varit medlem i knappt 45 minuter raderade jag, lätt illamående, kontot. Då hade Linda28 haft nästan hundra besökare och fått nästan lika många skamliga meddelanden från män med fru eller flickvän.

Summa summarum:


Liggchans för en gift småbarnsmamma:



Mina tankar om äktenskap efter detta experiment:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart!

2011-02-07 @ 13:06:48
Postat av: Lillis

HAHAHAHAHA! du är fantastisk som detektiv! ;)

2011-02-07 @ 14:01:25
Postat av: Johan

Hur fan hittar du allt människa? :D

2011-02-09 @ 14:00:30
Postat av: Sara

Haha, underbart! :)

2011-02-09 @ 20:03:22
URL: http://intebarasaraolofsson.blogg.se/
Postat av: Hedvig

åh,vad ska man säga?tycker ju helt klart mest synd om han som får dåligt hemma,han verkar ha det otroligt tufft.

2011-02-09 @ 20:47:49
URL: http://hedvigs.devote.se
Postat av: Anja

Lillis: Tackarrrr!

Johan: Det säger jag inte! ;)

Sara: Tack =)

Hedvig: Jag med, fy fan vilken hagga till fru liksom. Hon får ju ställa upp lite kan man tycka!

2011-02-10 @ 21:13:18
Postat av: Anonym

Jag känner mest en känsla av - men varför?!

Bra wallraffande Anja!

2011-02-20 @ 20:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0