Kulturell lördagskväll

Igår var jag och min syster och såg Svenska kammarorkestern och operasångaren Barry Banks uppträda på Parkteatern i Örebro.

...

Om jag gillar opera och orkestermusik?

Vi kan väl säga såhär: det var pappa som hade köpt biljetterna till vad han trodde var en buskis med Hjalmar Berglund. Han fick förhinder och gav då biljetterna till oss.
Lite snuskiga skämt en lördagskväll? Man tackar!, tänkte vi.

Så satt vi där, tillbakalutade och bara väntade på att skämten skulle ösas över oss, redo att skratta till tårar.

Ridån gick upp och där satt en stor jävla orkester som drog igång den ena klassiska låten värre än den andra. En kort man skuttade ut på scen och skrek för fulla muggar (läs operasångaren).

I en timme satt vi där och stirrade framför oss med döda blickar.

I pausen frågade jag en tant i toakön:
- Kommer det att vara såhär hela tiden? Alltså kommer de bara att spela?
- Ja...?, sa tanten osäkert.
- Det kommer inga snuskiga skämt då? Ingen buskis?
- Nej, sa tanten.


Då gick vi hem.



Kommentarer
Postat av: Kanske är jag din pappa?

Vilken tur att jag inte kunde gå!

2011-01-24 @ 04:02:11
Postat av: Anja

Ja, så att du slapp pinan med att hämta ut jackan ur garderoben när ingen annan gjorde det. Det slapp jag också ifs, det är sånt jag har Ylva till.

2011-01-24 @ 15:10:25
Postat av: Ylva

Tur att man duger till något!

2011-01-24 @ 16:05:35
URL: http://källstedt.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0