NEW YORK BABY!

Ledsen för dåligt bloggande.

Eller, så jävla ledsen är jag inte. Jag är i New York, det kunde ha varit värre!



Pratade med en norsk tjej idag som berättade att hon har en svensk pojkvän och att språket ibland krockar, som i följande situation (som inträffade innan förhållandet blivit intimt) då det uppstod viss förvirring pga ordet ”yr” som på norska betyder…kåt:

Han: Jag är väldigt yr! Har varit det hela dagen.
Hon: Jaha…jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det…
Han: Nää…det går nog över.
Hon: Ja, det får vi verkligen hoppas!


Kommentarer
Postat av: Per

Känner igen den där typen av missförstånd!



Min flickvän frågade på en av de första dejterna, samtidigt som hon gjorde pulverkaffe till mig, om jag hade fler än en tjejer...



Det var innan jag visste att tjej betyder sked på norska.

2011-01-19 @ 20:41:14
URL: http://kv07australia.wordpress.com
Postat av: Anja

Per: Hahaha! Det kan ju bli lite svettigt då... ;)

2011-01-23 @ 11:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0