Det borde vara lag på det!



Jag sitter på bussen på väg till Stockholm. Det är få passagerare med på resan. Skönt. Ser ni mannen på bilden? Ser ni vad många tomma säten det är emellan oss? Underbart!

Är det någonting som är förbjudet i det här landet så är det ju att sätta sig för nära någon annan på bussen när det finns gott om lediga platser. Sätter man sig BREDVID någon annan om det finns två lediga säten bredvid varandra någon annanstans så blir man utan tvekan klassad som en vidrig typ.

Jag minns en gång då jag satt på stadsbussen hem till mina föräldrar. Bussen var helt tom sånär som på en annan tjej. Plötsligt klev en äldre, småfet och tunnhårig gubbe på. Han gick sakta bakåt i bussen, tittade på den andra tjejen – och SATTE SIG BREDVID HENNE. Hon skruvade obekvämt på sig och våra blickar möttes hastigt i samförstånd. Det fanns minst 40 lediga säten och han satte sig där. Precis. Bredvid.

Han kunde lika gärna ha visat snoppen.

Kommentarer
Postat av: farsan

och om jag kliver på?

2011-03-22 @ 16:24:45
Postat av: Anja

Du åker inte buss.

2011-03-23 @ 08:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0