Det var bättre förr?









"Kan han älska mitt färgade barn?", "Jag kunde inte säga nej", "Jag väntar barn med ett barn" och "Hur kan du älska en neger?" - tre gripande reportage i tidningen "Mitt livs novell" på 60-talet.

Det är fint att de har dekorerat reportaget "Jag kunde inte säga nej" med hjärtan, tycker jag. Vid en första anblick är det lätt att missförstå och tro att det handlar om något slags sexuellt tvång. Men när man läser noga så förstår man ju att tjejen som inte ville ha sex med Tommy ändrade sig när hon insåg att hon höll på att förlora honom. Ja, han ville ju ha sex och om hon inte ställde upp så skulle han göra slut. Att hon ville ju inte förlora en sån fin kille, det fattar ju vem som helst! De hjärtan som kantar texten visar ju helt klart att det till slut blev en fin kärleksstund att minnas för evigt.

Kommentarer
Postat av: J

Fy fan vad hemskt!

2011-03-31 @ 12:52:12
Postat av: Anonym

Hahahahaha!

2011-03-31 @ 13:45:42
Postat av: Zandra

Och inte blir det bättre av att människan hette Tommy.

2011-03-31 @ 22:01:53
Postat av: Anja

Hahaha, du har så rätt min vän :D

2011-04-01 @ 16:54:39
Postat av: Hedvig

åh tack gode gud att saker och ting utvecklats lite sen dess.idag får vi iaf läsa viktiga saker som hur du suger av bäst och såna där bra tips=)

2011-04-02 @ 17:34:12
URL: http://heddii.blogg.se/
Postat av: Anja

Ja men verkligen! Tur att tiderna förändras.

2011-04-03 @ 20:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0