Min bästa jobbansökan

Förra året jobbade jag på en reklambyrå som dessvärre gick i konkurs. När ett företag går i konkurs kan du under en begränsad period få statlig lön, men för att få det måste du gå med i Arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen kan under den här perioden tvinga dig att söka jobb som de finner lämpliga. De fann snabbt ett jobb de tyckte var lämpligt för mig. I Östersund.

Då jag bor i Stockholm tyckte jag att det borde finnas NÅGOT mer närliggande jobb jag kunde söka innan jag tvingades flytta till staden som är känd för sitt bajsvatten och ifrågasatte därför detta. Arbetsförmedlingen svarade att om jag inte sökte jobbet kunde jag glömma att få några pengar.

Sagt och gjort. Här ser ni min eminenta ansökan:


Hej!

Jag heter Anja och är snart 26 år och jag kommer från Örebro men har även

bott i Jönköping där jag har utbildat mig. I Jönköping har jag min
pojkvän och åker dit så ofta jag kan för att träffa honom. Jag är glad
och positiv och tycker om att ha jättemånga bollar i luften!

Förut jobbade jag mycket extra på Pressbyrån i både Örebro och

Jönköping samtidigt som jag pluggade. Där jobbade jag i kassan och
genom det fick jag verkligen lära mig att det finns många olika
sorters människor här i världen! Efter utbildningen i Jönköping fick
jag genom praktik jobb i sthlm på en reklambyrå. Där jobbade jag
framför allt som produktionsledare och styrde upp seminarier och grejer. Jag fick också skriva några press meddelanden.

Det är framförallt ett jobb på en tidning som jag är intresserad

av men jag söker nu jobbet som copywriter hos er! Det verkar kunna
vara ett roligt jobb som kanske passar mig!


Vänliga hälsningar Anja




Jag skickade in ansökan i december och väntar fortfarande spänt på besked...


Kommentarer
Postat av: Gösta

Brevet från AF meddelar att du inte får vara med längre i arbetslöshetskassan, då du har varit dum och inte följt handlingsplanen.

2011-03-20 @ 18:42:27
Postat av: Zandra

Hahaha, "styrde upp seminarier och grejer". Att styra upp "grejer" väger tungt i jobbsökarkonkurrensen.

2011-03-20 @ 19:06:16
Postat av: Anja

Jag har jobbet som i en liten ask!

2011-03-22 @ 16:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0