Going bananas

Jag var och handlade förut. Gick in på ICA, tog en korg och slängde ned ett knippe av min huvudföda: bananer. Gick sedan raskt vidare till frysdisken och letade efter det näst bästa: glass. Men skitbutiken hade inte den sort jag ville ha. När jag insåg det stod jag villrådig en sekund och sedan tog jag upp mobilen (!) och tittade på den innan jag ställde ifrån mig korgen och lämnade butiken. Men varför gjorde jag så? Jag visste mycket väl att ingen hade vare sig ringt eller smsat. Jo, jag gjorde det för syns skull. För att ge sken av att jag tittade på mobilen, insåg att det var något jag missat och därför var tvungen att snabbt ta mig därifrån. Förstår ni?

Samma sak gör jag om jag exempelvis är på väg till en butik och råkar passera den för att jag går i andra tankar. När jag upptäcker det kan jag liksom inte bara tvärvända utan måste ta upp mobilen och titta på den innan jag kan byta riktning. Som om någon som såg mig skulle förstå varför jag bytte riktning annars? Som om någon som såg mig verkligen skulle bry sig?

Willys hade förresten glassen jag ville ha, men alla bananer där var brunprickiga. Det borde vara förbjudet att sälja sådana bananer!





Kommentarer
Postat av: emmi

Lkpg rullar på! Är tillfälligt kategoriserad som housewife under tiden som jag söker jobb. Har lite på gång men får se vad som sker. Känns fint att ha blivit sambo.

Hur är det i sthlm? För visst är du där fortf?! :)



Apropå mobil-titt. Jag gymmade på Mr's minimala studentgym här i bygget idag. Var där själv en stund men sen när en kille kom så släppte jag mina vikter och gick direkt till mobilen och klickade på den med en påhittad ursäkt i stil med -undra om jag fått sms eller vad klockan är... Kanske gick han på den första med tanke på att jag hade en stor klocka en meter framför mig...? Frågan jag ställde mig när jag klickade var varför jag i hela världen skulle släppa allt jag gjorde och titta på den?

Himla tics!

2011-05-09 @ 13:13:13
URL: http://kidofthee.blogspot.com
Postat av: Sill

Hej. Jag är en tjej på 23 vårar. Jag undrar om du gick tillbaka och köpte de första bananerna?



2011-05-09 @ 17:25:23
Postat av: Anja

Em: Japp, still here :)

Haha, var det för att du tyckte att det var jobbigt när han kom?



Sill: Nej, jag fick skita i bananerna. Sur blev jag.

2011-05-11 @ 18:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0