Vad skrev jag i annonsen egentligen?

Jag sökte nyligen bostad i Stockholm. Igen. Och jag gjorde det genom att sälja mig själv på Blocket. Igen. Dock utan bild denna gång. Telefonen började ringa omgående.

Samtal 1 (man, pratar engelska):
Han: So…you are 25 years old accordning to you add?
Jag: Yes?
Han: Are you blonde?
*Klick*

Samtal 2 (man, talar kraftig finlandssvenska):
Han: Jag vill hyra ut ett rum i min lägenhet. Jag är sextio år men jag är inte gobbschuuuk.
Jag:
Nä nä.
Han: Jag har hemtjänst som kommer hit några gånger i veckan. Jo jag tänkte så här att om du flyttar in kanske du vill ta över de uppgifterna istället? Det är arton timmar i månaden och du får ungefär 1500 kronor från kommoooonen för det.
Jag: Vad härligt.
Han: Ja… Alltså, jag är inte handikappad, men det är några saker jag behöver hjälp med.
Byta blöja, torka rumpan, det vanliga…

Samtal 3 (kvinna med utländsk brytning):
Hon: Jag vill hyra ut mitt sovrum!
Jag: Okej? Var ska du sova då om du hyr ut ditt sovrum?
Hon: På soffan. Det går bra.
Jag: Jaha, okej. Bor du ensam i lägenheten?
Hon: Ja, jag bor ensam. Och min kusin.
Fantastiskt!


Betyder ”boende sökes” verkligen samma sak i Stockholm som i Örebro?


Kommentarer
Postat av: Heddii

haha anja,är detta verkligen true storys?får man såna samtal,helt sjukt haha.

2010-08-16 @ 15:54:05
URL: http://heddii.blogg.se/
Postat av: Anja

True story! För mig är det vardag. ;)

2010-08-18 @ 16:54:32
Postat av: Farah

Jag hade en kompis som skulle sälja sin lillasysters papegoja på Blocket och hon fick sjuka samtal med. En kvinna ville köpa den på avbetalning eftersom hon gick på socialen och en kille skickade följade sms: Stor svart man som vill ha sex, bara seriösa svar tack!

2010-09-12 @ 19:14:34
Postat av: Anja

Hahaha, det är helt otroligt! Men jag är egentligen inte speciellt förvånad...

2010-09-14 @ 15:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0