Liar liar

Förlåt mig, jag är en usel bloggare. Jag funderade en stund på vad jag skulle dra till med som ursäkt, men kom inte på något bra. Annars har jag märkt att jag är väldigt bra på att dra vita lögner för att slippa ta ansvar för mina misstag. Som den gången jag skulle handla pastasallad till mig och min kille. Jag vet mycket väl att han inte gillar tomater, men däremot gillar han soltorkade tomater.

- Gurka och tomat?, frågade tanten som gjorde i ordning salladerna.
- Japp, svarade jag. Och precis när tanten lagt det i båda skålarna insåg jag mitt misstag.
- Nej förresten! Bara i den ena! Min kille är allergisk mot tomat.

Va?

- Oj då, då är det bäst att jag slänger det här och börjar om, sa tanten.
- Nej nej nej, alltså du kan bara plocka bort tomaterna, sa jag.
- Nej, jag tar inga risker, sa tanten och slängde det som var i skålen. Helt i onödan.

Därefter fick jag välja fem olika komponenter till salladen.
- Kyckling, paprika, rödlök, fetaost…och soltorkade tomater.
- Var han inte allergisk mot tomater?, frågade tanten misstänksamt.
- Eh, just ja… Jo, men inte jätteallergisk. Det är bara mot vanliga tomater, inte soltorkade, svamlade jag.
- Jaha, sa tanten. Jo men det kan nog stämma, jag har hört om andra som också haft så.

Jaha. Det var alltså inte bara jag som varit där inne och ljugit tidigare.

Men å andra sidan, vad spelar det för roll? Hade hon vägrat mig de soltorkade tomaterna annars? Bitch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0