Roligast just nu

Minns ni min kompis Johan? Ta annars en snabb uppdatering här eller här.

Johan sökte för en tid sedan ett jobb. Han hade med sig sin ansökan till intervjun, en standardansökan som Johan alltid använder och bara gör små justeringar i för att det ska passa jobbet i fråga.

Strax innan intervjun skulle börja insåg Johan att han hade glömt att ändra företagsnamnet uppe i hörnet på ansökan. Det stod alltså namnet på det företag han senast skickade ansökan till. I panik bad Johan receptionisten om att få låna en sax och klippte snabbt bort den övre delen på pappret.

Väl inne på intervjun tog Johan fram ansökan för att ge den till personen som intervjuade honom. VD:n skulle jag tro att det var. DÅ insåg Johan att ansökan bestod av TVÅ sidor, men han hade bara klippt bort företagsnamnet på den ena delen. Han lämnade alltså en ansökan där ena pappret var slarvigt avklippt och där det andra pappret var adresserat till fel företagsnamn.

Ingenting kan vara pinsamt med det.

 

Johan i egen hög (?) person.


Kommentarer
Postat av: Ylva

HA HA HA HA HA HA HA!

2011-01-25 @ 18:04:43
URL: http://källstedt.se/blog/
Postat av: Johan

Det ska tilläggas att namnet på företaget som klipptes bort var konkurrenten, vägg i vägg. Ska vara mer noggran bästa gång men fick ju jobbet

2011-01-25 @ 22:28:38
Postat av: Anja

Jag vet och att du fick jobbet trots detta är en bedrift i sig. Tack för att du förgyller mina dagar med sådana här historier lille vän =)

2011-01-26 @ 13:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0